ال جی طی سال‌های اخیر برای بیرون آمدن از وضعیت اسفناک فعلی و تصاحب دوباره جایگاه خود در بازار موبایل، از هیچ اقدامی فروگذاری نکرده و به نظر می‌رسد که تلاش‌هایش کم کم در حال نتیجه دادن هستند.

آخرین گزارش مالی شرکت حاکی از آن است که ضرردهی بخش موبایل ال‌جی طی سه ماه سوم سال 2018، با کاهش محسوسی نسبت به قبل مواجه بوده است. در حالی که فروش دیوایس‌های ال جی در سه ماهه سوم امسال از 2.48 میلیارد در بازه جولای تا سپتامبر 2017 و 1.92 میلیارد دلار طی سه ماهه دوم 2018 حالا به 1.82 میلیارد دلار رسیده، اما در عین حال طی سه ماهه اخیر ضرر عملیاتی کمپانی با کاهش مواجه بوده است.

طی سه ماهه اخیر ضرر عملیاتی کمپانی با کاهش قابل توجهی مواجه بوده است.

ال جی در سه ماهه سوم سال 2017 ضرر هنگفت 331 میلیون دلاری را تجربه کرده بود اما حالا این میزان را به 130.5 میلیون دلار در سال جاری کاهش داده است. شاید آمار چندان قابل توجهی نباشد، اما همین کاهش ضرر هم می‌تواند مجددا نور امید را به دل بنیان‌گذاران این شرکت کره‌ای بتاباند.

جالب است بدانید که این کاهش ضرر عملیاتی به خاطر فروش خوب گوشی‌های پرچمدار این شرکت نبوده، بلکه این بار دیوایس‌های میان‌رده‌ای همچون G7 ThinQ، V35 ThinQ و V30 ThinQ  به داد ال جی رسیده‌اند. همچنین ال جی در این گزارش از بیزنس پلن هوشمندانه‌تر خود نیز به عنوان یکی دیگر از عوامل فائق آمدن بر این ضررهای متوالی یاد می‌کند.

شرکت کره‌ای همچنین در انتهای گزارش خود پیش‌بینی کرده که با عرضه پرچمداران جدیدش به بازار، فروش دیوایس‌های این شرکت طی سه ماهه چهارم امسال با افزایش روبرو خواهد شد. البته این پیش‌بینی هم ممکن است که مثل سایر پیش‌بینی‌های شرکت در خصوص افزایش فروش، غلط از آب درآمده و ال‌ جی را بیشتر از قبل به سقوط نزدیک‌تر سازد.

اما در مجموع می‌توان وضعیت فعلی شرکت را خوب و مطلوب توصیف کرد. ال جی به لطف محصولات باکیفیت خود در حوزه لوازم خانگی توانسته که میزان فروش خود را به 14 میلیارد دلار و سود عملیاتی 667.7 میلیون دلار برساند. با این حساب، باید منتظر ماند و دید که آیا استراتژی‌های جدید شرکت کره‌ای برای بخش موبایل می‌توانند فروش اسمارت‌فون‌هایش را از وضعیت اسفناک فعلی نجات بدهند یا خیر.