ایران و کردستان عراق آماده مبادله در فروش کپی رایت – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرکل خانه کتاب و ادبیات ایران در دیدار با مدیران سومین نمایشگاه بین المللی کتاب در سلیمانیه از گسترش روابط فرهنگی و شرکت در نمایشگاه های کتاب جمهوری اسلامی خبر داد. ایران و اقلیم کردستان عراق

مهدی شوشتری (سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه)، علی رمضانی (مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران) و داود حسن پور (مرتبط فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه) و حسن احمد (سومین کتاب بین المللی در سلیمانیه) رئیس نمایشگاه) و احمد شوقی (مدیر روابط عمومی و بین الملل (سومین نمایشگاه بین المللی کتاب سلیمان)).

ضرورت تبادل فرهنگی بین ایران و اقلیم کردستان عراق

علی رمضانی در ابتدای این نشست از مسئولان سومین نمایشگاه بین المللی کتاب سلیمان برای ایجاد شرایط لازم برای حضور ناشران ایرانی در این نمایشگاه قدردانی کرد. دولت سیزدهم برای ما یک ویژگی دارد. اهمیت این نمایشگاه به شباهت های فرهنگی، زبانی، مذهبی و تمدنی جمهوری اسلامی ایران و کردستان عراق مربوط می شود.

وی افزود: هر دو طرف باید شرایطی را فراهم کنند تا ناشران دو کشور با حداقل موانع در نمایشگاه های منطقه ای کتاب حضور پررنگی داشته باشند. انتظار می رود ناشران ایرانی در نمایشگاه های شهرهای مختلف عراق حضور فعال داشته باشند و ناشران عراقی نیز در نمایشگاه های بین المللی کتاب تهران و شهرهای کردزبان ایران شرکت کنند.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به ظرفیت‌های نشر دو کشور گفت: در بحث صنعت نشر، خدمات نشر و ترجمه کتاب از زبان کردی به دو زبان آماده همکاری با ناشران کرد هستیم. . فارسی و بالعکس. ” در این مورد کمک کنید و همچنین می توانید معاملات کپی رایت را با یکدیگر به اشتراک بگذارید.

علی رمضانی در پایان گفت: باید با اقلیم کردستان عراق در بحث تبادلات فرهنگی همکاری کنیم و تجربیات نمایشگاه را به طرف مقابل منتقل کنیم. همچنین اعلام می کند خانه کتاب و ادبیات ایران آمادگی حضور هر چه بیشتر در دوره بعدی را دارد.

تلاش برای مشارکت حداکثری ناشران در نمایشگاه های بین المللی دو کشور

مهدی شوشتری در این دیدار ضمن تشکر از دست اندرکاران نمایشگاه، بر لزوم حضور بیشتر ناشران ایرانی در سومین نمایشگاه بین المللی کتاب سلیمانیه اشاره کرد و به ویژه در حوزه نشر، مشارکت حداکثری ناشران ایرانی در این نمایشگاه پیش بینی می شود. سال آینده.

وی افزود: این نمایشگاه فرصت و فرصت مناسبی را برای ناشران ایرانی و اقلیم کردستان عراق فراهم می کند تا با رایزنی در زمینه رفع موانع مشارکت ناشران، ارتباط فرهنگی بیشتری با یکدیگر داشته باشند و ما از هر دو انتظار داریم. در نمایشگاه های بین المللی دو کشور امکان پذیر است.

احمد حسن در بخش بعدی این نشست با ابراز خرسندی و قدردانی از حضور پررنگ جمهوری اسلامی ایران در سومین دوره نمایشگاه، گفت: در این دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب سلیمانیه هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت های نشر دو کشور گفت: منتظر حضور بیشتر ناشران و ناشران ایرانی در نمایشگاه کتاب سلیمان و ایجاد شرایط برای حضور ناشران کرد در آن هستیم. نمایشگاه های مختلفی در ایران برگزار می شود.»

داود حسن پور در پایان به نیازهای مردم منطقه اشاره کرد و گفت: امیدوارم با معرفی آثار مکتوب و برنامه ریزی بهتر بتوانیم در آینده در نمایشگاه بین المللی سلیمان حضور داشته باشیم. . شاهد برنامه های تکمیلی و ناشران شناخته شده تری در کشورمان باشید.» در این نمایشگاه حضور داشته باشید.

سومین نمایشگاه بین المللی کتاب سلیمان از 27 آبان آغاز و تا 6 آذرماه 1393 ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید