ناگفته های آهنگران حاج قاسم/ وعده وزیر هدایت به موسیقی انقلابی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش مهر، آخرین ویژه برنامه «سازهای زمین» جمعه پنجم آذرماه با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر برگزار می شود. فرحن و در تالار وحدت تهران «ارشاد اسلامی» تقدیم حاضران شد.

محمود صلوی سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و هدایت اسلامی وی در ابتدای این برنامه با یادآوری هفته بسیج گفت: هفته بسیج یادآور خاطرات فراموش نشدنی و فراموش نشدنی دلاوران و حماسه سازانی است که برای همیشه در تاریخ ما ماندگار خواهند بود. علاوه بر این، رزمندگان پرتلاش و جهادگر نقاشان وفادار، متدین، آرمان گرا و آرمان گرا بوده و هستند. pbh پاهای رزمندگان به آنها کمک می کرد. آنها با موسیقی معنوی خود به جبهه و محیط جنگ جان می بخشند بادجهل همیشه خستگی را از همه دور می کردند و به رزمندگان ما قدرت بیشتری می بخشیدند. قدرتی است که از حقیقت می آید و از همان دیدگاه معنوی می آید و آن موهبتی است که از موسیقی ناشی از معنویت می آید.

وی با قدردانی از هنرمندان و مهمانان برنامه و وزیر فرهنگ و اراده گفت: به همه هنرمندان عزیز، هنرمندانی که در آن روزهای سخت، آن روزهای سخت بودند، احترام و ارج می نهم. اما شور و عشق بین مردم به حدی بود که حاضر نشدند رزمندگان را تنها بگذارند، سلام می کنم و امروز خوشحالیم که تعدادی از آنها در جمع ما هستند، ساز و آواز آنها برای شما و مجریان آشناست. در این نرم افزار نهان بیشتر می بینید و می شنوید وامیدورام در میان این گونه هنرمندان، هنرمندان زیادی در صحنه های انقلاب اسلامی داریم و خوشبختانه جامعه هنری ما نیز با چنین ویژگی های شگفت انگیزی همراه است. آه تو همیشه کسانی هستند که در کنار نظام و انقلاب و رهبر هستند.

ناگفته های آهنگران از حاجی قاسم/ وعده وزیر ارشاد به موسیقی انقلاب.

برای مهرداد کاظمی دعا کنید

محمدرضا جعفری بهنام، خواننده افتخاری ارکستر سمفونیک تهران که در دوران دفاع مقدس حضور فعالی در جبهه ها داشت نیز در این مراسم گفت: در سال 1360 با یک گروه 26 نفره به موفقیت دست یافتیم. خیر حضور مستمر در جبهه ها و فرماندهان زیادی داشتیم خان در آن زمان به این جنگ «گروه ارواح» می گفتند. ما در صحنه حمله و با هنر هر چه بیشتر بودیم همر زمان ما در آن جان دمیدیم. در این راستا تنها سلاح رزمی ما آلات موسیقی و صدای دلنشین بچه هایی بود که خیلی از آنها به درجه جانبازی رسیده اند و به این افتخار می کنیم.

وی افزود: قطعاً پای رزمندگان هستیم. خیر تصویر، در دوران هشت سال دفاع مقدس فقط حدود 36 ماه توانستیم در جبهه باشیم. اینجا هم در حلب صلوات دوست عزیزم مهرداد کاظمی را که از ناحیه ریه آسیب دیده است ذکر کرده و برای سلامتی ایشان دعا کنم. با این حال، او واقعاً می خواست برای سه سالی که برنامه خاکی در حال انجام بود اینجا باشد حیف است او نمی تواند و در بیمارستان بستری است. برای هر چه هست ما قبل از کسانی نیستیم که دیده اند در هشت سال دفاع مقدس چه کرده اند.

ناگفته های آهنگران از حاجی قاسم/ وعده وزیر ارشاد به موسیقی انقلاب.

ناگفته های حاجی قاسم از زبان مداحی جانباز دفاع مقدس

به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره صادق آهنگرون سیدحیدی دفاع مقدس به ویژه سردار سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی گفت: هر آنچه که تاکنون داشته ایم از روح امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است. ما چیزی نداریم و هر چه داریم از این شهدای عزیز است.

این یک تعریف و یک خواننده است امور مذهبی و انقلاب ادامه داد: اگر همه ویژگی ها و رفتار شایسته بسیجیان را می خواهیم عزیزم بیایید دور هم جمع شویم، بی شک یکی از این مراکز ملاقات حاج قاسم سلیمانی است. او یکی از سرافرازترین فرماندهان است سلن همیشه سعی می کرد شهادت بدهد. او همیشه مشتاق شهادت بود و این ناآرامی پس از شهادت شهید احمد کاظمی هم بیشتر شد. حاجی قاسم ویژگی های زیادی داشت و می توان گفت چی بالاخره همه او را تنها گذاشتند. شهید سلیمان همیشه دارای شجاعت، تواضع، هوش، ارادت به اهل بیت و انقلاب اسلامی، مهربانی و ارادت به مردم بود. اما او یک ویژگی مهم داشت، همیشه یک ارتباط می خواست و آن ارتباط را با اشک می خواست. اشک که از ویژگی های بارز حاج قاسم است.

وی با بیان خاطراتی از رابطه خود با شهید سلیمان در دوران دفاع مقدس و بعد از آن بیان کرد: هر بار این اتفاق را می دیدم که یکی از دوستان حاج قاسم یکی پس از دیگری به شهادت می رسید. البته و سپس میل به اتصال افزایش می یابد. خوب به خاطر دارم که با ایشان برای بزرگداشت شهدا به حمدان رفتیم. srmzạr شهید همدونی با هم جمع شدیم و حاجی قاسم با حال خوب دوباره به من گفت ای کاش شهید شوم. حتی وقتی به تهران برگشتیم یکی از فرماندهان محترم سپاه گزارشی را ارائه می کرد که حاج قاسم را در حال گوش دادن به گزارش دیدم اما گاهی تند و تیز به من نگاه می کرد و دوباره نگاهش می کرد. تا اینکه دوباره به من نگاه کرد و گفت: «راستش اگر شهید شدی – من برای خودم سنگ تمام گذاشتم.

ناگفته های آهنگران از حاجی قاسم/ وعده وزیر ارشاد به موسیقی انقلاب.

آهنگرون با اشاره به آخرین دیدار خود با حاج قاسم گفت: آخرین دیدار من با حاج قاسم شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در جوار حرم بود. mlkwny حضرت رقیه بود. من برای آن برنامه داشتم، خوشبختانه خوب بود. در همین زمان بود که خبر رسید حاج قاسم هم در حرم است. این را هم توضیح می دهم که در آن ساعت ساعت 22 درهای حرم بسته بود اما همان شب تصمیم گرفته شد به مناسبت شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان ساعت 12 درها بسته شود. ناهار. و ساعت 12 درها بسته شد و برای صرف صبحانه به حرم خدا رفتم. الان بودند رفتم تا به حاج قاسم گفتند از آغاز برنامه شما هنوز در اتاق است، اما به دلیل مسائل امنیتی در دسترس نیست. جالب اینجاست که در حرم بعد از شهید بود و من هیچکس نبودم درودهای شگفت انگیز گفتم: «واقعاً امشب به من نچسبید، چرا؟ احساس خوبی نسبت به برنامه داشتم.» زند یک دقیقه قبل از آن به من گفت: “اگر خسته نباشی، می توانی.” د “یک دقیقه بخوان؟” من با کمال میل پذیرفتم و هر دو به حرم رفتیم، در این بین شهید شدیم خریدفاری او با ما بود و آن لحظات را ثبت کرد.

این است dẖạgr اهل بیت در قسمت پایانی سخنان خود که با تکه هایی از عزاداری در دوران دفاع مقدس همراه بود، توضیح دادند: آن شب حاج قاسم سر بر حرم گذاشت و من 40 دقیقه علاوه بر خواندن عاشورا گذراندم. زیارت و شب قدر در خدمت حاج قاسم بودم. اما بعد از اتمام برنامه هم می‌دیدیم که قاسم حاجی گریه می‌کند تا کمی آرام می‌گیرد، انگار خاطرات سفر ملایر برایم زنده شد، انگار مشتاق شهادت در حج است. قاسم. درنتیجه در قاسم حاجی چنان صفتی بالا بود که به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی آن اشک ها حاجت را برآورد و به سوی دوستان شهید رهنمون شد.

ناگفته های آهنگران از حاجی قاسم/ وعده وزیر ارشاد به موسیقی انقلاب.

وعده وزیر ارشاد:; استقرار مرکز سرودها و سرودهای انقلابی در عصر جدید

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و بخشی دیگر از این برنامه در گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، ارشاد اسلامی است. در منطقه سلام قدر تنوع و دست را بدانیم مهاجمان رویدادبیان کرد: امشب در خدمت بزرگانی بودیم که یادشان برای ما زیباست لنسین انگار خاطرات زیاد روز دوران کودکی و نوجوانی ما با این صداهای دلنشین شکل گرفته است. این معلمان خاطرات اعزامی به جبهه، تشییع شهدا را به یاد آوردیم، ما با این سرودها برای جوان های دفاع مقدس به یاد آوردیم. این احساسی است که همه ما داریم. حس شکرگزاری و اشتیاق و تمام خاطرات شیرین و فراموش نشدنی که چنین شبی را رقم زد.

وی از خالقانی که در حوزه دفاع مقدس آثاری خلق کردند تقدیر کرد تحمل وی افزود: ما در وزارت فرهنگ و اراده اسلامی در دوره جدید تمام تلاشمان این است که منابع غنی داشته باشیم. کیشی اضافه خواهیم کرد. اینها توانایی های بزرگی است که فرهنگ حفاظت مقدس و شهادت را برای ما ایجاد کرده است. بسیاری از هنرمندانی که در آن زمان در جبهه های جنگ به هیجان آمده بودند، حماسه های بزرگی خلق کردند که حتی رزمندگان اسلام نیز به آن اعتقاد داشتند. آنها بر این باورند. من از کسانی که از این سرمایه گذاری های کلان بی اطلاع هستند گله دارم مندم، این عزیزان واقعاً آثار بی نظیری خلق کرده اند. هر فردی که این آثار را می شنود، علاوه بر حسی که از این آثار می گیرد، مفاهیم والایی مبتنی بر روحیه جهادی و شهادت طلبی را دریافت می کند. محتوای این آثار برگرفته از محافل نابی بود که در دل مخاطبان می نشست.

وزیر فرهنگ و اراده اسلامی در خصوص برخی اقدامات انجام شده برای تمرکز بر سرودهای انقلابی، گفت: تلاش می کنیم این میراث و پتانسیل را حفظ کنیم. بزرگ ایجاد دوران جدیدی در اعتلای شعر و موسیقی در کشورمان. اینها نیاز به برنامه مشخصی دارد که توسط معاونت امور هنری و مطابق با برنامه تنظیم شود ریزی سلام به زودی مرکز سرودها و سرودهای انقلاب می شویم ایرا ما این نگاه ارزشمند را برای بازسازی ایجاد می کنیم.

ناگفته های آهنگران از حاجی قاسم/ وعده وزیر ارشاد به موسیقی انقلاب.

اسماعیلی ادامه داد: گام بزرگ دیگر این است که در این دوره جدید از دوستان خود خواسته ایم که به هنرجویان مناطق کم برخوردار کشور آموزش رایگان هنر بدهند. تناقض تدارک. در این راستا دوستانم در حوزه هنری و مساجد و بر همین اساس همکاری داشته اند نهایی طبق آمار تاکنون 17 هزار نفر ثبت نام کرده اند که بیشتر آنها در زمینه سرود و سرود انقلابی بوده اند. ساختمان ما به ایران پر از غبارش افتخار می کند سحاط قادر farhtgíy هنر را فعال کنید و روزهای شادی را به ارمغان بیاورید.

پس از سخنان وزیر فرهنگ و اراده اسلامی مهاجمان یادبود سازهای زمینی هنرمندان ارجمند سور دفاع mqs با حضور محمدمهدی اسماعیلی و محمود صلوی لوح سپاس به وی اهدا شد.

صدیق آهنگران، اسفندیار قره باغی، محمدعلی گلریز، محمدرضا جعفری بهنام، کریم کریمی، محمد ریزو پناهی نژاد، بابک میردین، علی ضرابی، سیامک کاری پور، نصیر رحیمی، ریزو صنعتی نژاد، محمدرضا صافی، حسن زهری، جهانگیر زمانی، احمد عزیز، مسعود عالی، شهروه شیردوست، بهروز اسلامی، همایون رحیمیان از جمله افراد مورد تقدیر در این مراسم بودند.

ناگفته های آهنگران از حاجی قاسم/ وعده وزیر ارشاد به موسیقی انقلاب.

اجرای چند برنامه موسیقایی با هنرمندی اسفندیار قره باغی محمد گلریزمحمدرضا صافی با همراهی نوازندگان پیشکسوت و جوان ارکستر سمفونیک تهران از بخش‌های مختلف سازهای موزیکال سرامیکی در تالار وحدت حضور یافت.

دیدگاهتان را بنویسید