با فواید بی نظیر شربت بربری آشنا شوید


این شربت در رفع تشنگی و تب بدن به ویژه در روزهای گرم سال نقش موثری دارد. روزه داران می توانند در فاصله افطار تا سحر ۲ لیوان شربت زرشک میل کنند.

این شربت خاصیت لاغری و چربی سوزی دارد و به دلیل داشتن ویتامین های A و C باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

شربت زرشک خون را تمیز می کند و فشار خون، قند و چربی خون را تنظیم می کند. این شربت گردش خون را بهبود می بخشد و از حمله قلبی و سکته جلوگیری می کند.

افراد مبتلا به بیماری های کبدی و کلیوی باید از شربت زرشک در برنامه غذایی روزانه خود استفاده کنند زیرا این شربت کبد و کلیه ها را پاکسازی می کند و اسید اوریک را از بدن دفع می کند. شربت زرشک تاثیر بسزایی در پاکسازی، پاکسازی پوست و از بین بردن آکنه های صورت و بدن دارد. این شربت همچنین به درمان پسوریازیس (نوعی اگزمای شدید پوستی مرتبط با آسیب پوست) کمک می کند.

شربت زرشک برای دفع سنگ کیسه صفرا مفید است; افراد مبتلا به افت فشار خون باید در مصرف این شربت احتیاط کنند و آن را با عسل زیاد مصرف کنند.

موارد منع مصرف شربت زرشک

افراد مبتلا به سرفه خشک و گلودرد از مصرف شربت زرشک اجتناب کنند. این شربت علف را کاهش می دهد و برای افراد تحریک شده (صفرا) بسیار مفید است. افراد دارای مزاج بلغمی و سودا نباید شربت زرشک زیاد مصرف کنند و با عسل فراوان مصرف کنند.

افرادی که از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین، وارفارین و فشار خون، قند خون و قرص های چربی استفاده می کنند، نباید همزمان با دارو شربت زرشک مصرف کنند و بین مصرف و مصرف دارو حداقل 2 ساعت فاصله باشد. شربت.شربت زیرک اثر داروها را افزایش می دهد. افرادی که مزاج مجاری صفراوی یا دم دارند هنگام مصرف این شربت یک قاشق مرباخوری و افراد سوداوی و بلغمی یک لیوان عسل اضافه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید