این زوج بریتانیایی فرزندان خود را در حال شبیه سازی جراحی مغز با استفاده از واقعیت مجازی مشاهده کردند


این زوج بریتانیایی که نگران عمل جراحی مغز نوزادشان هستند، توانستند این روند را در فضایی شبیه‌سازی شده با فناوری واقعیت مجازی مشاهده کنند تا قبل از این عمل مهم از موثر و ایمن بودن آن مطمئن شوند.

این کودک که با بیماری به نام ناهنجاری جمجمه یا سینوزیس ساژیتال (Sagittal sinusosis) متولد شده است، جمجمه او متناسب با سرعت رشد مغز کودک رشد نمی کند و سر کودک تغییر شکل داده و به عقب و جلو می رود. این وضعیت مهارت های گفتاری و زبانی او را مختل می کند و به داخل جمجمه فشار وارد می کند.

پس از تولد نوزاد، پزشکان بریتانیایی به والدین گفتند که می توانند این مشکل را با جراحی حل کنند. اما والدین او از این بابت بسیار نگران بودند و از پذیرش خطر جراحی خودداری کردند. به همین دلیل است که پزشکان بیمارستان گریت اورموند استریت توصیه می‌کنند قبل از انجام یک عمل واقعی، یک فرآیند شبیه‌سازی مجازی با استفاده از فناوری واقعیت مجازی را ببینند و سپس در مورد یک عمل واقعی تصمیم بگیرند. والدین کودک بدون قید و شرط این پیشنهاد را پذیرفتند.

در واقع جراحی مجازی به لطف یک پلتفرم هوش مصنوعی که می تواند نتیجه عمل را پیش بینی کند در یک محیط واقعیت مجازی شبیه سازی شده است. در این جراحی مجازی، نمونه سر فردی با ناهنجاری جمجمه ایجاد شده با استفاده از توموگرافی کامپیوتری در یک محیط مجازی (والدین کودک می‌توانستند از هر طرف به آن نگاه کنند) و شکل نهایی سر بعد از عمل قرار داده شد. همچنین به آنها عمل جراحی به شکل سر سبز نشان داده شد.

شبیه سازی حراج Moez با واقعیت مجازی

الگوریتم های مورد استفاده برای ایجاد تصویر سبز با استفاده از 60 داده جراحی واقعی مشابه ایجاد شده اند. علاوه بر این، در فرآیند واقعی این عمل، فنری بر روی سر قرار می گیرد که در واقعیت مجازی نیز تقلید می شود.

پس از مشاهده عمل مجازی و اطمینان از موفقیت آمیز بودن عمل، والدین کودک تصمیم به عمل واقعی گرفتند. فناوری واقعیت مجازی همچنین می تواند نتایج سایر انواع جراحی را پیش بینی کند و داده های مورد استفاده برای شبیه سازی جراحی مجازی 90 درصد دقیق است.

دیدگاهتان را بنویسید