سویه جدید کرونا دارای مقدار باورنکردنی جهش است



به گزارش ایرنا، رئیس مرکز کنترل بیماری های واگیر وزارت بهداشت جمعه شب در گفتگوی زنده با اشاره به اقدامات ایران برای جلوگیری از ورود تاج های آفریقایی به کشور، افزود: بسیار سخت و امکان پذیر است. در مدت زمان کوتاهی مورد قضاوت قرار نخواهد گرفت و رفتار این ویروس و جهش‌های جدید چندین هفته طول می‌کشد تا نظر دقیق‌تر و کارشناسانه‌تر ارائه شود.

گویا با اشاره به اینکه اقدامات بهداشتی همچنان برای پیشگیری از بیماری عروق کرونر قلب توصیه می‌شود، گفت: اکنون شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد این سویه عواقب جدی‌تری نسبت به سایر بیماری‌های عروق کرونر قلب دارد و بنابراین ما اقدامات احتیاطی را انجام می‌دهیم. ما راه های مختلفی را بررسی کردیم. برای مبارزه با این ویروس

او گفت: «افرادی که قصد سفر به آفریقای جنوبی، بوتسوانا، نامیبیا، زیمبابوه، لسوتو و سواتین را دارند باید سفرهای خود را به تعویق بیندازند.

گویا ادامه داد: ما در این زمینه بسیار سخت گیر هستیم تا اتفاقی در کشور رخ ندهد و همچنین با توجه به اینکه پرواز مستقیم از این کشورها به کشور نداریم، به افراد غیرایرانی این کشورها اجازه سفر به ایران را نمی دهیم. جلوگیری از دسترسی.

رئیس مرکز کنترل بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در خاتمه گفت: همچنین هموطنانی که در این کشورها هستند و هم اکنون بنا به دلایلی قصد بازگشت به ایران را دارند باید دو بار تست PCR منفی بدهند. در غیر این صورت باید در مراکز قرنطینه مرزی بمانند و پس از منفی شدن آزمایشات وارد کشور شوند.

دیدگاهتان را بنویسید