خواب نادرست احساس پیری را افزایش می دهد


طبق TEA، افراد مسن معمولاً تغییراتی را در خواب خود تجربه می کنند و مشکلاتی مانند کیفیت خواب ضعیف، افزایش خواب متناوب، افزایش زمان خواب و خواب آلودگی در طول روز را تجربه می کنند. این تغییرات به دلیل تغییرات بیولوژیکی طبیعی مرتبط با سن و کاهش سلامت بدن با افزایش سن رخ می دهد.

بی خوابی یا بی خوابی یکی از عواملی است که در نهایت می تواند منجر به سردرگمی و سایر تغییرات روانی در افراد این گروه شود.

تحقیقات اخیر توسط محققان دانشگاه اکستر نشان داده است که خواب ضعیف در افراد بالای 50 سال با افزایش درک منفی از پیری مرتبط است که به نوبه خود تأثیر منفی بر سلامت جسمی، ذهنی و شناختی آنها دارد. .

در این مطالعه، دانشمندان از داده‌های یک مطالعه کوهورت PROTECT استفاده کردند که شامل داده‌های 4482 نفر 50 ساله و بالاتر ساکن بریتانیا بود. در این مطالعات از شرکت کنندگان خواسته شد تا به سوالاتی در مورد سطح آگاهی خود از تغییرات مربوط به سن، سن ذهنی، خلق و خو، فعالیت های روزانه و مشکلات خواب پاسخ دهند.

پس از مطالعه، محققان گزارش دادند که بسیاری از شرکت کنندگان در بخش سوالات خواب این نظرسنجی مشکلاتی را در این زمینه گزارش کردند.

سرنا ساباتینی، نویسنده ارشد مطالعه در دانشگاه اکستر، می گوید: «به عنوان انسان، همه ما با افزایش سن تغییرات مثبت و منفی زیادی را در بسیاری از زمینه های زندگی خود مشاهده می کنیم. دیگران تجربه دارند. اما باید در نظر داشته باشیم که نگرش منفی نسبت به سالمندی می تواند بر سلامت جسمی، روانی و شناختی افراد تأثیر منفی بگذارد. یکی از سوالات بی پاسخ در تحقیقات سالمندی این است که باعث می شود برخی افراد نسبت به همسالان خود دیدگاه منفی تری نسبت به روند پیری داشته باشند.

ثابتی افزود: تحقیقات ما نشان داده است افرادی که خواب کافی ندارند نسبت به سایر افراد احساس پیری می کنند که این نیز بر درک آن ها از روند پیری تاثیر می گذارد و تصور منفی از پیری دارند. ما باید این موضوع را عمیق‌تر بررسی کنیم، اما این یافته‌ها نشان می‌دهد که حل مشکلات خواب این افراد منجر به درک بهتر روند پیری می‌شود و اگر این فرآیند به درستی درک شود، سلامتی انسان را تهدید نمی‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید