دانشگاه صنعتی شریف شرایط پذیرش دانشجو بدون آزمون را اعلام می کند



دانشگاه صنعتی شریف در سال تحصیلی 1401-1401 از بین دانشجویانی که جایگاه ویژه ای در مقطع کارشناسی ارشد دارند دانشجو می پذیرد.

به گزارش ایسنا، دانشگاه صنعتی شریف، بر اساس آیین نامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری «در خصوص پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد»، 1397 دانشجوی فارغ التحصیل در 8 نیمسال تحصیلی در نیمسال اول، 98 نفر از 98 دانشجوی کارشناسی در شش دوره فارغ التحصیل خواهند شد. دو دانشجوی ورودی که در ترم دهم سال 1396 فارغ التحصیل می شوند، تعداد محدودی دانشجو را بدون آزمون برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه می پذیرند.

به گفته معاون آموزشی دانشگاه صنعتی شریف، مراحل پذیرش نهایی به تایید سازمان سنجش آموزش کشور می رسد و متقاضیان باید حداکثر تا 20 آذرماه درخواست خود را به همراه مدارک لازم به صورت الکترونیکی ارسال کنند. https: // پورتال پذیرش. ارسال edu.sharif.edu.

حداقل شرایط درخواست حداقل سه چهارم گروه های کارشناسی قبل از شروع ترم هفتم (پایان تابستان 99 برای ورودی های دو ساله در سال 1396 و تابستان 1400 1397) می باشد.

با توجه به فراگیر بودن تاج‌بندی و با تایید وزارت آموزش و پرورش، در صورتی که این دانش‌آموزان دارای همان میزان واحد در کارنامه باشند، حداقل واحدهای ارسالی برای ورودی‌های سال ۱۳۹۶ به ۴ واحد کاهش می‌یابد. ترم دوم 1400-1399.

یکی دیگر از شرایط پذیرش این است که دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف حداقل 25 درصد از دانشجویان مقطع کارشناسی رشته مربوطه باشند و از 1 تا 5 در رشته تحصیلی (نه تخصص) یا دانشجویان با میانگین نمرات بالاتر برخوردار باشند. 18 (مشروط). آنها در دانشگاه های تهران، صنعتی امیرکبیر، صنعتی اصفهان، شیراز، علم و صنعت، فردوسی مشهد، تبریز، شهید بهشتی، خوجه نصیر ثبت نام کرده و 15 درصد برتر را تشکیل می دهند. رشته های تحصیلی دانشگاه الدین طوسی، صنعت نفت (مهندسی نفت)، دانشگاه اصفهان (مبانی علم)، دانشگاه علامه طباطبایی (اقتصاد و مدیریت) و 8 درصد برتر در آموزش (غیر رشته‌ای)) سایر دانشگاه‌های کشور حداکثر 3 نفر از کشورهای خود پذیرفته می شوند.

البته در این مورد
داوطلبان فقط در صورت در دسترس بودن مدرک تحصیلی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

همچنین این داوطلبان باید قبل از شروع سال تحصیلی 1401-1402 مدرک کارشناسی خود را به پایان رسانده باشند.

در اطلاعیه دانشگاه صنعتی شریف مبنی بر پذیرش بدون آزمون در مقاطع تحصیلات تکمیلی، مدارک دانشگاه مجازی، نیمه حضوری، ناپیوسته، نوبت دوم، غیرتجاری و آزاد پذیرفته نمی شود. بدون آزمون برای پذیرش در رشته تحصیلی در نظر گرفته شده است. در صورت درخواست
برای چند ردیف، هر دو پرس و جو لغو می شوند.

دانشجویان رشته های مهندسی مکانیک و مهندسی دریا می توانند برای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی دریا اقدام کنند. دانشجویان مهندسی مکانیک همچنین می توانند برای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی هوافضا اقدام کنند.

پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی انرژی و هسته ای فقط برای فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی و فیزیک آزاد است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام این افراد شامل کارنامه (ریز نمرات تا پایان ترم ششم)، سوابق علمی پژوهشی موجود در فرم درخواست (در صورت وجود) و پرداخت مبلغ یک میلیون و 200 هزار ریال در پرونده دریافتی می باشد. سیستم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید