آلمان چگونه مشکلات اقتصادی را حل می کند؟



اپیدمی کووید-19 چالش های میان مدت و بلندمدت جدیدی را در آلمان ایجاد می کند که باید با سیاست های اقتصادی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد. همچنین مشکلات موجود را آشکار می کند که بیش از هر زمان دیگری به تلاش نیاز دارد.

در بیانیه آکادمی ملی علوم آلمان لئوپولدینا آمده است: «پیامدهای اقتصادی همه‌گیری کووید-19؛ تجزیه و تحلیل و اقدامات ممکن » وضعیت فعلی سیاست اقتصادی و اجتماعی آلمان را تجزیه و تحلیل کنید و اقدامات احتمالی را برای حل مشکلات پیشنهاد کنید.

محققان اقداماتی را در چهار زمینه توصیه کردند: تغییرات ساختاری و شرایط لازم برای رشد اقتصادی پایدار، نابرابری و توزیع، ظرفیت ملی و بین‌المللی مقامات دولتی و پایداری دارایی‌های عمومی.

این بیانیه نه تنها موضوعات جدید، بلکه موضوعاتی را که قبل از همه گیری کووید-19 وجود داشته و تشدید شده است، مورد بحث قرار می دهد. این بیانیه بر اساس تحلیلی از وضعیت کنونی به راه هایی اشاره می کند که سیاستمداران می توانند در چهار جهت حرکت کنند. در حالی که در حال حاضر هیچ داده تجربی واضحی در همه زمینه ها برای حمایت از توسعه گزینه های سیاست اقتصادی در دسترس نیست، بهبودهای بالقوه می تواند برای بهبود اقدامات دولت انجام شود. همچنین می توان اقداماتی را برای حمایت از روند بهبود اقتصادی از نظر پایداری زیست محیطی و اجتماعی انجام داد.

پروفسور رجینا تی ریفاهان، سخنران گروه کاری و معاون آکادمی ملی علوم آلمان، گفت: «در نهایت، این همه گیری می تواند فرصت هایی برای مدرن کردن مدیریت دولتی ایجاد کند.

اولین جنبه سیاست اقتصادی مورد بحث در بیانیه، راه‌های کاهش تأثیر میان‌مدت و بلندمدت اپیدمی بر اقتصاد است که از طریق شرایط اساسی و اقدامات هدفمند برای تسریع تغییرات ساختاری اقتصادی و ظرفیت‌سازی برای آینده قابل دستیابی است. . رشد اقتصادی.

اشمیت، سخنگوی این کارگروه گفت: دیجیتالی شدن و تغییرات سریع ساختاری نباید به عنوان تهدیدی ترسیده شود، بلکه باید به عنوان یک عامل کلیدی در افزایش کارایی در سراسر اقتصاد تلقی شود.

جنبه دوم این گروه، اقدامات انجام شده برای رسیدگی به پیامدهای پیچیده میان مدت و بلندمدت همه گیر در توزیع ثروت و حفظ نابرابری اجتماعی است. این توصیه ها به ساختار آموزش و توسعه حرفه ای، برابری جنسیتی و سیستم تامین اجتماعی مربوط می شود. این گروه پیشنهاد می‌کند که اگر مدارس در آینده تعطیل شوند، باید هر روز کلاس‌های آنلاین اجباری برگزار کنند و به کودکان و نوجوانانی که از نظر اجتماعی آسیب دیده‌اند کمک کنند.

فصل 3 بیانیه فرصت های بهبود در رابطه با ظرفیت دولت را مورد بحث قرار می دهد. آنها پیشنهاد ایجاد یک کمیته مستقل غیرسیاسی را پس از سخت ترین دوره بحران دادند. وظیفه این کمیته شناسایی علل کاستی های احتمالی در واکنش دولت به بحران در تمام سطوح فدرال و بین المللی و مشاوره در مورد نحوه رسیدگی به آنها است. برای مثال، بررسی می‌کند که چگونه جمع‌آوری داده‌ها، بهبود اجرای آن، به‌ویژه نوسازی خدمات بهداشت عمومی و ارزیابی آموزش اجباری در آموزش، می‌تواند منجر به پیامدهای بحران بهتر شود.

در نهایت، کارگروه چهارمین جنبه از سیاست های اقتصادی را ارائه کرد که باید پس از شیوع بیماری همه گیر به آن پرداخته شود، که شامل چگونگی تضمین و تقویت ثبات دارایی های عمومی در سطح ملی و اروپایی به منظور وقوع یک بحران بزرگ دیگر است. . . این گروه کاری اصلاحاتی را در مقررات بدهی ملی و اروپایی و فعالیت های سرمایه گذاری عمومی توصیه می کند. در هر دو مورد، این تصمیمات سیاست اقتصادی نیاز به نظارت دقیق و ارزیابی انتقادی دارند و اقدامات مناسب برای اطمینان از اینکه مقامات محلی قادر به عمل هستند، اتخاذ شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید