صعود به قله های استان اردبیل ممنوع شد


صعود به قله های استان اردبیل ممنوع شد

به دلیل برف و سرما و خطرات احتمالی، صعود به قله های استان اردبیل تا اخطار بعدی ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری ایپنا – اردبیل: مهدی پهلوانی رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه با اشاره به صعود باشگاه ها و گروه های مختلف کوهنوردی به قله های استان اردبیل گفت: کوهنوردی به خصوص در مناطق کوهستانی و کوهستانی اهمیت زیادی دارد. مشکلات و خطرات بسیاری این افراد را تهدید می کند.

وی ادامه داد: در این راستا مقرر شد کوهنوردی، پیاده روی و … محفلی و گروهی در قله های کوهستانی استان ممنوع و تا اخطار بعدی این ممنوعیت ادامه داشته باشد.

رئیس شورای کوهنوردی منطقه اردبیل با تاکید بر اینکه این تصمیم برای نجات جان شهروندان و کوهنوردان اتخاذ شده است، تصریح کرد: اردن مسیرهای کوهنوردی گسترده ای در منطقه سبلان اردبیل دارد و باید از صعود خودداری کند.

پهلوانی درباره کارهایی که برخی از کوهنوردان حرفه ای در زمستان باید انجام دهند، گفت: کوهنوردی برای افراد عادی و کوهنوردان آماتور ممنوع است. اما چنانچه باشگاه ها و گروه های حرفه ای کوهنوردی قصد صعود به قله را دارند، قبل از صعود به کمیته فنی شورای کوهنوردی اردبیل اطلاع داده و جهت و مبدا خود را مشخص کنند. در آنجا با توجه به پیش بینی های هواشناسی کوهستان، احتمال مجاز بودن این افراد برای صعود بررسی می شود.

وی همچنین از شهروندان و کوهنوردان خواست از صعود به قله در روزهای سرد و برفی سال خودداری کنند. زیرا بیشتر حوادث مرتبط با کوهستان که کوهنوردان را تهدید می کند در روزهای اخیر رخ داده است.

دیدگاهتان را بنویسید