انتقاد از خروج ترامپ از برجام/ توضیح عربستان برای «تاخیر» / سومین روز تمرین



شهادت سفیر ایران در یمن / درس 17 پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) / گفتگوهای برجامی / مستمری و ….

به گزارش ایسنا، اظهارات حسین امیرعبداللهیه وزیر امور خارجه مبنی بر تاخیر عربستان در انتقال حسن ایرلو سفیر فقید جمهوری اسلامی ایران به یمن به تهران واکنش عربستان را برانگیخت.

سرهنگ ترکی المالکی، نماینده رسمی اتحادیه عرب به رهبری عربستان فرماندهی نیروهای ائتلاف مدعی شد که با انتقاد حسن ایرلائو وزیر امور خارجه ایران مبنی بر اخراج وی از یمن موافقت کرده است: 48 ساعت پس از اعلام وضعیت سلامت حسن ایرلائو روند انتقال پزشکی ساده شده است.

وی انتقادات علیه عربستان را «غیر اصولی» خواند و گفت که عربستان به اقدامات و اصول انسانی خود ادامه خواهد داد.

سایر اخبار مرتبط را در لینک زیر بخوانید.

شهید ایرلو بی وقفه برای کمک به مردم مظلوم یمن تلاش کرد

نامه تسلیت شهادت حسن ایرلو سفیر ایران در یمن.

***

روز سوم رزمایش مشترک سپاه 17 پیامبر اعظم (ص) با تمرکز بر ماموریت های نیروی زمینی سپاه، یگان های منتخب این نیرو با آموزش پدافند قوی در سواحل و جزایر جزیره لارک آموزش دیدند.

در این مرحله از رزمایش، نیروی زمینی سپاه با استفاده از سلاح‌ها و تجهیزات جدید و همچنین تاکتیک‌های جدید، سناریوهای احتمالی تهاجمی و دفاعی را با موفقیت اجرا کرد.

سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه وی در این رزمایش گفت: دکترین دفاعی خود را برای مقابله با تهدیدات جدید به روز کرده ایم و هواپیماهای تهاجمی و بدون سرنشین ما امکان انهدام هر هدفی را فراهم کرده اند.

سردار حمید، خیلی زیاد منشی زمینی رزمایش پیامبر اعظم (ص) سپاه هفدهم نیز به تشریح جزئیات حرکات زمینی این رزمایش پرداختند.

پس از انتشار اخبار مذاکرات که همچنان سوژه اخبار مخاطبان است، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی با بیان موضع واشنگتن در مورد ادامه مذاکرات برای ازسرگیری توافق هسته ای در وین، از تصمیم دولت قبلی برای خروج از توافق هسته ای انتقاد کرد.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین نیز در پاسخ به خبرنگاری که از تصمیم دولت ترامپ برای خروج از برجام انتقاد کرده بود، تصمیم دولت بایدن را به نتایج ننگین دولت ترامپ مرتبط دانست. وی در صفحه توئیتر خود نوشت: تصمیم به خروج از برجام مساوی با یک پا انداختن آمریکا بود. فرقی نمی کند پای چپ باشد یا راست.

سایر اخبار مذاکرات را در لینک های زیر دنبال کنید.

من به فضای کلی مذاکرات خوشبین هستم / رویکرد ایران متقابل است

مذاکرات وین تا قبل از سال جدید ادامه خواهد یافت

***

علی اصغر حاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه نیز با توافق دولتی برای تضمین صلح در سوریه موافقت کرد. نشست بعدی آستانه او اوایل سال جاری در تهران اعلام کرد که روسیه، ایران و ترکیه بر سر برگزاری نشست بعدی آستانه در تهران در فوریه و مارس 2022 بسته به وضعیت ویروس کرونا به توافق رسیده‌اند.

هیئت ایرانی در اجلاس آستانه شرکت می کندوی صبح امروز در دیدار با هیأت سوری به تشریح آخرین تحولات سیاسی و امنیتی سوریه پرداخت و تداوم اشغالگری آمریکا در این کشور را محکوم کرد و بر لزوم پایبندی به جلسه هفتم قانون اساسی تاکید کرد.

در پایان هفدهمین اجلاس آستانه نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه بیانیه مشترکی درباره سوریه به عنوان ضامنان مرز صادر کردند.

تاکید رئیس جمهور بر نحوه اطلاع رسانی مواضع دولتی به یکی از محبوب ترین اخبار امروز تبدیل شده است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی وی با تاکید بر لزوم هماهنگی کامل در دولت در حوزه اطلاع رسانی در جلسه هیئت دولت، گفت: اعلام مواضع و اطلاع رسانی موضوعات مرتبط با دولت باید با هماهنگی کامل نماینده دولت انجام شود. از سوی دیگر، مدیر و هدایت اقدامات و برنامه‌های اقتصادی دولت، هویت معاون اول رئیس‌جمهور است و هرگونه اطلاع رسانی در زمینه‌های اقتصادی باید با وی توافق شود.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین در لایحه بودجه 1401 نسبت به محاسبه حقوق بازنشستگی بر اساس 3 سال گذشته خدمت مستمری پرداخت و گفت: بین پرداخت به مستمری بگیر و تعهدات و مزایای صندوق ارتباط منطقی وجود دارد. بنابراین باید به نفع بازنشستگان تصمیم گیری شود و پرداخت آنها باید متناسب با تورم باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید