تاثیر آب بر زراعت و اقتصاد گلستان تهدید کننده است



امان کلیچ شادمهر شامگاه جمعه در جلسه شورای اداری گلستان با حضور وزیر اقتصاد و دارایی اظهار داشت: تغییر اقلیم و کاهش منابع آبی به اولین دغدغه مردم و مدیران منطقه تبدیل شده است که باید به طور دائم مورد رسیدگی قرار گیرد. .

رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و دژ سفید نیز در این نشست گفت: در شلاق با مشکل جدی مواجه شد. بانک

وی از وزیر اقتصاد خواست علاوه بر چشم پوشی از مزایای بانکی، راهکارهای قانونی را در نظر گرفته و فرصت ها را برای کشاورزان آسیب دیده از خشکسالی گسترش دهد.

سنگدوینی گفت: مشکل کم آبی در گلستان بسیار جدی است و هرگونه تسامح در رسیدگی به این موضع عواقب ناگواری برای منطقه خواهد داشت.

نماینده مردم کردکوی، گمیشان، بندرگز و ترکمنستان نیز در این نشست گفت: برای اجرای توسعه گلستان نیازمند مدیرانی هستیم که لحظه ای نادیده گرفته نشوند.

عبدالجلال ایری با اشاره به زمان اندک تا تشکیل بودجه 1401 گفت: اگر مدیران تاخیر داشته باشند نمی توانند در بودجه سال آینده اعتبار کافی برای استان جذب کنند.

غلامریزو منتظری نماینده مردم گرگان و آک قلا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: راه برون رفت از مشکلات کنونی منطقه ترویج فرهنگ جهادی است و فرمانداران باید تشخیص دهند که کشور در این منطقه قرار دارد. یک موقعیت. جنگ کامل اقتصادی. او بر کشور حکومت می کرد.

نماینده رهبری مجلس خبرگان رهبری همچنین از وزیر اقتصاد خواست تا شورای حقوقی سابق بانک مرکزی را احیا کند.

آیت الله عبدالهادی شاهرودی گفت: کشور ما اسلامی است، اما بخشی از فعالیت بانکی ما ربا است که به نام های مختلف سهولت ارائه می کنیم.

وزیر اقتصاد و دارایی در سفر یک روزه خود به گلستان، علاوه بر بازدید از منطقه آزاد اینچه برون، در نشست گفتگوی دولت و بخش خصوصی نیز شرکت کرد.

علی عسگری معاون توسعه مدیریت و منابع، عباس مرادپور معاون بانک، بیمه و شرکت های دولتی، مهدی میراشرفی معاون وزیر و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی، علی محمد عادل عبادی نژاد داورانی رئیس اداره امور اقتصادی شورای مناطق آزاد صنعتی و ویژه تجاری و محمد فرشاد فتوت مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی این وزارتخانه نیز از جمله مهمانان این مراسم بودند. با خانواده اش به گلستان.

استان گلستان در شمال ایران با استان های ترکمنستان و مازندران، سمنان و خراسان شمالی هم مرز است.

دیدگاهتان را بنویسید