ریشه بسیاری از مشکلات کشور فرهنگی است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رحمت‌الله عروجی عصر سه‌شنبه در جلسه مشورتی طرح و معماری کلان فرهنگ و ساختار رسانه‌ای کشور به بررسی تغییرات، اصلاحات ساختاری و راهکارها و مشکلات فرهنگی و رسانه‌ای کشور پرداخت. بازسازی به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد آبان ماه سالروز حماسه و فداکاری مردم اصفهان گفت: بسیاری از فرهیختگان عرصه فکری و علمی جمهوری اسلامی ایران معتقدند که این ریشه بسیاری از مشکلات کشور مشکلات فرهنگی و تلاش برای بررسی و رفع آنها.

وی پایداری نظام های فرهنگی را ریشه بسیاری از مشکلات عنوان کرد و گفت: اگر به نوعی به سراغ نهادهایی برویم که برای ظهور و اعتلای جمهوری اسلامی مبارزه کرده و ادامه می دهند و از آنها بپرسیم که آیا این سازمان ساختار حاکمیتی دارد؟ و موسسات، اعم از اینکه ایده تولید با مرحله دوم انقلاب مطابقت داشته باشد، پاسخ قانع کننده ای به این گونه اقدامات نخواهند بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه داد: بخشی از حقیقت این است که باید در ساختارهای سازمانی و دستگاه های اجرایی انقلابی رخ دهد و این انقلاب فرهنگی بسیاری از مشکلات اداری و پیچیده اداری را که دستگاه اجرایی را گره می زند حل کند.

ضرورت بازطراحی نظام مدیریت فرهنگی

یاسر جلالی دستیار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز به تشریح اقدامات انجام شده برای شکل دادن به طرح جامع و معماری فرهنگ و رسانه پرداخت و گفت: مهندسی مجدد نظام حکمرانی فرهنگی موضوع جدیدی نیست و رهبر انقلاب 86 و 90 نیز این موارد را مطرح کردند و از شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستند در این زمینه اقدام کنند.

ریشه بسیاری از مشکلات کشور مشکلات فرهنگی است

وی با تمرکز بر دولت جدید و فرصت‌های موجود، ابراز امیدواری کرد که بتوان سازوکار مشترکی برای شکل‌دهی و اجرای طرح جامع و معماری ساختار فرهنگ و رسانه ایجاد کرد.

اجرای طرح جامع فرهنگ و رسانه کشور

دستیار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: تلاش داریم با مشارکت گسترده مردم طرح و معماری کلان ساختار فرهنگی و رسانه ای را شکل دهیم و از همه فرصت های کشور در این زمینه استفاده کنیم. . مردم و نخبگان.”

وی در خصوص اعلام ایده و تحقیق در این زمینه گفت: در این فراخوان عمومی 340 شرکت کننده حضور داشتند که از این تعداد 140 طرح منسجم به تصویب رسید. حمید بود.

جلولی از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه را مشارکت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و روسای استان ها عنوان کرد و گفت: تاکنون 25 استان پیشنهادات خود را در این زمینه ارائه کرده اند.

وی تاکید کرد: در عین حال روند در رسانه های مربوطه شروع به کار کردیم و جلساتی را با معاون سخنگوی وزارت دفاع برگزار کردیم.

دستیار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی سازمان وی در دبیرخانه شورای عالی و در بهره‌گیری از مجموعه‌های پژوهشی کشور، اقدامات دیگری را از جمله تغییر ساختار رسانه‌ها در حوزه‌های خاص که اجماع نخبگانی وجود دارد، مانند بودجه‌های فرهنگی، یادآور شد. ، اقدامات مثبتی انجام شد.

جدایی فرهنگ، سیاست و اقتصاد علت مشکلات ساختاری دیدگاه هاست

حلم والمسلمين jzwsẖ یکی از کاستی های جدی در نظام سازی دیدگاه ها در این نشست، تفکیک و شناسایی فرهنگ، سیاست و اقتصاد است: همه این مولفه ها را باید در یک جهت دید، اگر بهترین شاخص در حوزه فرهنگ وجود دارد، اما دو. شکایت بیشتر: در صورت عدم حمایت، موفقیت فعالیت های فرهنگی به زیر 10 درصد می رسد.

ریشه بسیاری از مشکلات کشور مشکلات فرهنگی است

علی صالحی سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رویکرد مدرن و منعطف به ساختارهای فرهنگی یک ضرورت انکارناپذیر است. وی افزود: در حال حاضر حرکات فرهنگی و عملکرد دستگاه ها در حال سنجش است. گیر خیر، بنابراین وقتی با مسائل و مشکلات فرهنگی زیادی مواجه هستیم، ارزیابی درستی از عملکرد دستگاه ها صورت نمی گیرد.

ضرورت ارزیابی فعالیت های نهادهای فرهنگی

وی خواستار ارزیابی فعالیت های دستگاه های فرهنگی شد و گفت: ارزیابی دستگاه ها باید بر اساس میزان مشکلاتی باشد که حل می کنند، بنابراین می توان انتظار تحول در دستگاه ها را داشت. سلیمانی درباره تولید محتوا و رسانه نیز گفت: ما اکنون بدون توجه به سلیقه مخاطب و مخاطب هستیم. اکنون ما محتوا تولید می کنیم، اما هرگز از خود نمی پرسیم که چرا بینندگان باید محتوای ما را بخوانند و چرا باید آنها را تحت تاثیر قرار دهند. حجت الاسلام والمسلمین وحید صافی همچنین به طرح تحول نظام فرهنگی کشور از نظر ساختاری، برنامه ای و نیروی انسانی پرداخت و گفت: اگر این سه عنصر در کنار هم تغییر کنند، شاهد تحول در حیات فرهنگی کشور هستیم. سیستم. “

زادگاه مشکلات فرهنگی اداره در قوه مجریه است

حجت الاسلام در این نشست به مسلمانان قطب گفت: کانون تولد مشکلات فرهنگی در قوه مجریه است و با بروز مشکل تلاش می کنیم آسیب ها را جبران کنیم.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه باید کانون مشکل را اصلاح کنیم، افزود: پیشنهاد می کنیم با تقویت نمایندگی های ولی فقیه در دستگاه ها، جایگاه و جایگاه شایسته ای به آنها بدهیم. “

تعیین کرد: با فرم گیر شبکه دفاتر نمایندگی دفاتر فقیه استان در نهادهای دارای جایگاه و کارکرد ویژه می تواند ضامن سلامت معنوی جامعه باشد.

فرهنگ فقط ساختارمند نیست

حجت الاسلام والمسلمین نیلی پور نیز در این نشست به تشریح تلاش های فرهنگی انجام شده در کشور پرداخت و گفت: نباید اجازه دهیم زحمات افراد ناشناس در عرصه فرهنگ یک شبه به هدر برود.

وی افزود: فرهنگ به راحتی ساختار نمی گیرد و اگر قرار است ساختار تعریف شود باید بسیار انعطاف پذیر باشد.

ریشه بسیاری از مشکلات کشور مشکلات فرهنگی است

حجت الاسلام والمسلمین نیلی پور تاکید کرد: ساختاری که باید اجرا شود نباید ساختار اداری داشته باشد زیرا در این کشور ساختار اداری کوچک نداریم. وی با اشاره به اظهارات شهید مطهری در زمینه ساخت کادر فرهنگی گفت: اگر بتوانیم در شهرها و روستاها کادر فرهنگی موفق تربیت کنیم خودشان در میدان انقلاب بازی می کنند.

باید فرهنگ کشور و ساختار رسانه تغییر کرد

محسن کریمی، دبیر جبهه فرهنگ حجت الاسلام والمسلمین اصفهانی نیز خواستار تغییر در ساختار فرهنگ و رسانه کشور شد و گفت: ابتدا باید مطالعه شود.

وی با اشاره به ساختار فرهنگی کشور در سال های 1342 تا 1357 گفت: در این سال ها حکومت مردمی و فرهنگ مردمی حاکم شد. کریمی افزود: در سال 57 تا 68 انقلاب می شود و فرهنگ به دولت سپرده می شود، در آن زمان هم الگوهای خوبی داشتیم که اگر خوانده شود راهگشا بود.

دبیر اداره فرهنگ اصفهان گفت: از سال 68 که حکومت را به دست گرفتیم، به جای حمایت از نهضت مردمی، پایه گذار جریان حاکم شده ایم، باید مورد حمایت قرار گیرد. نکته اینجاست.» وی با اشاره به اینکه تشکل های فرهنگی زیادی در کشور وجود دارد و رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه ای بر ایجاد پایگاه فرهنگی داشتند، گفتند: همه ساختارهای فرهنگی باید در پایگاه فرهنگی ادغام شوند.

گفتنی است نشست طرح کلان و معماری فرهنگ و رسانه کشور به میزبانی منطقه اصفهان و با حضور یاسر جلالی معاون سازمان تبلیغات اسلامی و مدیر رسانه احمد مداحی و بیش از 40 نفر از نخبگان، صاحب نظران در مركز عمليات ويژه كه با حضور فعالان فرهنگي و مذهبي برگزار شد، ميهمانان به بحث و تبادل نظر و بيان نقطه نظرات خود پرداختند و در مورد لزوم شناسايي وضع موجود براي حصول نتيجه مطلوب بحث و تبادل نظر كردند. وضعیت و بازسازی فرهنگ و ساختار رسانه ای کشور.

دیدگاهتان را بنویسید