ابتدا به Weird West نگاه کنید


من به یک شهر کوچک می روم تا کار پاداش خود را انجام دهم و به دنبال جنایتکار دیگری بگردم که ناگهان توسط گروهی از زامبی ها مورد حمله قرار گرفت. زامبی ها مسلح بودند و به سمت من دینامیت پرتاب کردند! آنها هر بار که من شلیک می کنم نمی میرند، بلکه بیشتر از همیشه به حمله ادامه می دهند. بالاخره یکدفعه به یکی از آنها دینامیت و بوم زدم! منفجر می شود و زامبی ها را متلاشی می کند. بقیه را هم همینطور می کشم تا دیگر کسی اذیتم نکند. این یک دنیای غربی عجیب است، جهانی خشن، بی رحمانه و البته غوطه ور.

در حالی که غرب عجیب در جهان ثروتمند است، سخت و چالش برانگیز است. با استقبال از ژانر نقش آفرینی و تیراندازی، حالت دوربین اغلب توسط WolfEye Studios توسعه داده می شود، عنوانی که از بالا به پایین و گاهی ایزومتریک است. رهبر پروژه کسی نیست جز رافائل کولانتینو که استودیو آرکین را تأسیس کرد و نقشی کلیدی در ساخت فیلم‌های Dishonored و Prey داشت. عشق کولانتینو به عناوین Immersio در غرب عجیب نیز مشهود است، اما این بار ما این علاقه را در هماهنگی با ثروت های قدیمی که دنیای بازی را تعریف می کنند، می بینیم.

محتوای پیشنهادی:فیلم نوروز 1400; ژانر وسترن: فیلم های ریو براووغرب وحشی وحشی
فیلم نوروز 1400;  ژانر وسترن: فیلم های ریو براوو

غرب عجیب برای گفتن داستان یک مرد کافی نیست و در ابتدا دنیای رای‌دهی به شما نشان می‌دهد که غرب است، پر از موجودات جادویی و خارق‌العاده. کاملا عجیبه بازی داستان 5 قهرمان مختلف را به طور همزمان روایت می کند. ابتدا پدر و پسری را می بینید که توسط گروهی از راهزنان که خود را Stillwaters می نامند مورد حمله قرار می گیرند. سارقان موفق می شوند پسرش را بکشند و پدر را به اسارت درآورند و نزد آدمخواری که برتر از اوست می برند. دوربین اینجا را قطع می کند و شما را در تصویر یک اسیر قرار می دهد: جین بل. جین که قبلا برنده جایزه شده بود و با جنایتکاران مبارزه کرده بود، ازدواج کرد، هنگام ازدواج دست از مبارزه کشید و اسلحه خود را در جایی دفن کرد تا فقط در مواقع لزوم از نزدیک شدن به او جلوگیری کند. هنگامی که کلانتر شهر از ماجرا مطلع می شود، همسر شما را نجات می دهد و به انتقام از فرزند شما کمک می کند.

این یک نقشه Strange West را باز می کند، و حتی اگر در ابتدا به کل نقشه دسترسی ندارید، با کمی گشت و گذار می توانید آن را نیز حل کنید و یک نقشه کامل و جامع در اختیار داشته باشید. البته این کمی خطرناک است، مخصوصا اگر پیاده باشید، زیرا Stillwater در میانه راه به شما حمله می کند، کایوت ها به صورت گله حمله می کنند و زامبی ها با دینامیت از شما استقبال می کنند. این تعاملات عجیب و گاه چالش برانگیز با دنیای بازی، Weird West را جذاب‌تر می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که مانند Disanard، مدام به سیوهای قبلی رجوع کنید و پلی استایرن‌های مختلف را برای حرکت به جلو امتحان کنید.

مبارزات بازی نیز بسیار متنوع هستند. همانطور که در بالا ذکر شد این عنوان ترکیبی از تیراندازی و نقشه برداری است که با دستیابی به سلاح های متعدد و تغییر نوع نبرد و مقابله با دشمن با استراتژی های جدید به قدرت های جدیدی دست پیدا می کند. . راه های زیادی برای مبارزه وجود دارد: می توانید پشت دشمن پنهان شوید، یک بشکه اسید روی آنها بریزید و از شر آنها خلاص شوید. یا یک چراغ نفتی به سمت آنها بیندازید و آن را با گلوله منفجر کنید تا دشمن در آتش شعله ور شود. در صورت تمایل می توانید به دشمن لگد بزنید و او را به زمین بیندازید و سپس با تفنگ به او شلیک کنید. در یک کلام، هر چقدر که می خواهید بازی کنید!

محتوای پیشنهادی:نقد و بررسی فیلم دنیای اخبار – در مسیر سینمای غرباحساس زیر صدای شلیک گلوله
نقد و بررسی فیلم دنیای اخبار - در مسیر سینمای غرب

به اندازه Strange West بازی های نقش آفرینی و از بالا به پایین وجود ندارد: بازیکن می تواند تقریباً با هر چیزی در بازی تعامل داشته باشد و از آن استفاده کند. شکستن یک بشکه آب در حین آتش سوزی می تواند به نجات جان شما کمک کند، پریدن بر روی اشیاء مختلف احتمالات زیادی را در اختیار شما قرار می دهد، و غلتیدن از میان پنجره ها تجربه هدینگ سوم شخص را به ارمغان می آورد که در هدرهای ایزومتریک بسیار نادر است.

دنیای عجیب غرب خطرناک و زنده است. هر کاری که انجام می دهید روی دنیای بازی تاثیر می گذارد و عواقب آن را می بینید. بگذارید مثالی بزنم: بعد از اینکه پول درآورید و سعی کردید یک جنایتکار را شکار کنید، یک مرد مسلح می گوید که برای پول با شما می آید و به عنوان نگهبان به شما غذا می دهد. شما قبول می کنید و با او مبارزه می کنید. در حین دعوا به طور تصادفی به یک چراغ نفتی شلیک می کنید و دوست شما می سوزد و می میرد. وقتی دعوا تمام شد، جیب او را خالی می کنید و او را رها می کنید. بعد از مدتی کاملا فراموشش می کنی، با یک روستایی آشنا می شوی و در حین گفتگو متوجه می شوی که این روستا برادر آن محافظ بوده است. اندکی برای برادرش عزاداری می کند، ندانسته قاتل خود را نفرین می کند، قسم می خورد که خونش را بریزد. غرب عجیب هرگز اجازه نخواهد داد کارهای خوب یا بد خود را فراموش کنید، چه بزرگ و چه کوچک.

محیط و دنیای غرب عجیب نیز تمام اعمال شما را به یاد خواهد آورد. داستان 5 شخصیت اصلی کاملا مستقل روایت می شود اما هر انتخابی که داشته باشید روی داستان 4 قهرمان دیگر تاثیر می گذارد و عواقب آن قطعا قابل مشاهده خواهد بود. در نهایت، این پنج نفر با هم ملاقات می‌کنند و خواهید دید که افکت پروانه در Strange West چقدر خوب است و المان‌های ترسیم شده چقدر حرفه‌ای ساخته شده‌اند.

محتوای پیشنهادی:بررسی قدرت سگ – گوسفند در لباس گرگوست که هیچ یک از ویژگی های معمول این ژانر را ندارد
بررسی قدرت سگ - گوسفند در لباس گرگ

Strange West شبیه بازی‌هایی نیست که تجربه کرده‌اید، شگفتی‌های زیادی پشت این عنوان وجود دارد و می‌تواند شما را در هر زمانی شگفت‌زده کند. اگر به سبک بازی عادت ندارید، سخت کار می‌کنید و به سیستم‌ها و مکانیسم‌ها عادت می‌کنید، بارها خود را می‌کشید و مزه تماس Wird West را می‌چشید. بازی به هیچ وجه تکرار نمی شود و برخلاف Assassin’s Creed Valhalla، بعد از چند ساعت چیز جدیدی وجود ندارد.

Weird West در تاریخ 21 ژانویه 1400 برای پلی استیشن 4 و 5، ایکس باکس وان، سری X و C و رایانه های شخصی منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید