تهران برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری بین ایران و تایلند اعلام آمادگی کرد



حسین امیرعبدالله وزیر امور خارجه ایران و دان پرامودوینا معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه تایلند روز سه‌شنبه در گفت‌وگوی تلفنی دو موضوع از جمله مسائل سیاسی و اقتصادی دوجانبه و مذاکرات وین را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی ضمن تبریک عید ملی تایلند و یادآوری تاریخچه ۴۰۰ ساله روابط دو کشور، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران علاقمند به گسترش روابط با تایلند است. همکارش به تهران سفر خواهد کرد.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه دو کشور توانسته اند بر بحران کرونا فائق آیند، خاطرنشان کرد: اکنون می توان سفرهای هیئت های سیاسی، تجاری و همچنین گردشگران به دو کشور را از سر گرفت.

وزیر امور خارجه ایران همچنین خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری بین دو کشور است.

وزیر امور خارجه ایران یادآور شد: دولت جدید جمهوری اسلامی سیاست خارجی را با هدف آسیا دنبال می کند و تایلند در این میان نقش ویژه ای ایفا می کند.

وزیر امور خارجه تایلند همچنین در این گفتگو برای ایجاد کمیسیون مشترک اقتصادی و گسترش روابط تجاری با ایران از جمله در زمینه فولاد، برنج و سوخت ابراز آمادگی کرد.

وزیر امور خارجه تایلند تاکید کرد که بانکوک به توسعه همه جانبه روابط متعهد است و از وزیر امور خارجه برای سفر به تایلند دعوت کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید