کدام کشورها دارای بزرگترین صندوق های سرمایه گذاری در جهان هستند؟



نروژ دارای بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در جهان است.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک نقش مهمی در تقویت رشد اقتصادی دارند، به‌ویژه در زمان‌های بحران و رکود، مانند شرایط پس از کرونا. صندوق مشترک نروژی که برای کاهش وابستگی این کشور به نفت راه اندازی شده است، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری جهان با حدود 1.3 تریلیون دلار منابع مالی است.

1- صندوق سرمایه گذاری نروژ

این صندوق در بیش از 9000 شرکت در سراسر جهان سرمایه گذاری کرده است و بزرگترین سهامدار آن اپل است. صندوق نروژی بیش از 27 میلیارد دلار از سهام اپل را در اختیار دارد.

2- بنیاد پیشتاز – آمریکا

این بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تخصصی در بازار سهام جهانی است و در حال حاضر سرمایه ای در حدود 1.2 تریلیون دلار دارد.

3- صندوق سرمایه گذاری چین

این صندوق که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در چین و آسیاست، بیش از هر چیز دیگری بر دارایی های ارزی تمرکز دارد و نکته جالب آن این است که منابع دلاری بالایی دارد و 57 درصد از کل سرمایه را به خود اختصاص می دهد. 1.2 تریلیون دلار اسکناس و سفته.

4- صندوق سرمایه گذاری کویت

بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در خاورمیانه با دارایی بیش از 670 میلیارد دلار. این صندوق که در سال 1953 تأسیس شد، بیشتر سرمایه خود را از فروش نفت کویت به دست می آورد.

5- صندوق سرمایه گذاری امارات

این صندوق بیش از 630 میلیارد دلار دارایی دارد و هدف اصلی آن تامین مالی پروژه های اقتصادی برای امارات متحده عربی است تا در آینده به یک نیروگاه اقتصادی تبدیل شود.

6- صندوق سرمایه گذاری هنگ کنگ

صندوق سرمایه گذاری 580 میلیارد دلاری وظیفه حمایت از دلار هنگ کنگ و همچنین معرفی منابع مالی به بازار در مواقع اضطراری را بر عهده دارد.

7. صندوق سرمایه گذاری سنگاپور

این صندوق بر بازار سهام متمرکز است و دارایی 447 میلیارد دلاری دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید